IJshockey, Sneeuw & Strand, Malmö en nog veel meer - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Niels Boelaars - WaarBenJij.nu IJshockey, Sneeuw & Strand, Malmö en nog veel meer - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Niels Boelaars - WaarBenJij.nu

IJshockey, Sneeuw & Strand, Malmö en nog veel meer

Door: Niels Boelaars

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 Januari 2016 | Zweden, Halmstad

Donderdag heb ik iedere ochtend Zweedse les, zo ook deze week, daarna is de donderdag de poets- en wasdag van Anouk (andere Nederlandse meisje) en mijzelf. We hebben onszelf ingeklokt op het was schema en tussen de wasjes door hebben we dan genoeg tijd om onze kamer op te ruimen en te poetsen. Helaas is er geen strijkijzer aanwezig in het hele gebouw, dus om er fancy bij te lijven lopen in m’n bloesjes zal ik hier toch een oplossing voor moeten vinden. Aan het einde van de dag was ik dan ook vrij moe van het harde werken, maar had ik wel een schone kamer en fris ruikende kleren. Ik ben vroeg gaan slapen omdat morgen een drukke dag belooft te worden.

Vrijdagochtend is de eerste les Engels, een relaxte docent die zelf de begin en eindtijd van de les bepaald (uiteraard in het voordeel van ons), maar wel serieus is gedurende de les, dus het was ook nog eens leerzaam. Na de les heb ik voor het eerst op de universiteit geluncht, ik trof een propvolle kantine aan, wat bleek later kwam door het heerlijke en relatief goedkope eten. Na de lunch ben ik samen met Anouk op pad gegaan naar het strand, vandaag is voorlopig een van de laatste dagen dat het hier flink vriest, dus het strand zou er nu nog wit uit moeten zien. Na 30 minuten over een industrie terrein te hebben gewandeld en steeds moedelozer te worden, liet uiteindelijk m’n richtingsgevoel me niet in de steek, want daar lag het strand. Het strand was groot en lang uitgestrekt, zoals de Nederlandse stranden, maar dan helemaal wit en met een deels bevroren zee. Ik heb een aantal foto’s toegevoegd aan dit verslag.

In de avond was er weer een feestje ingepland, maar voordat we daarheen gingen zijn we eerst naar een ijshockey wedstrijd gaan kijken. De plaatselijke “Hammers” moesten tegen de koploper, waar ze verrassend van wonnen. Het was een heerlijke wedstrijd om te kijken, ik had zelf niet verwacht dat een ijshockeywedstrijd zo spectaculair was, maar het is zeker een aanrader. De avond heeft daarna een goed vervolg gekregen met een pre-party en daarna voor het eerst naar de barretjes in de stad zelf.

Zaterdag was een luie dag, vraag maar aan pap en mam wat ik daarmee bedoel, het was er overigens ook de perfecte dag voor (het weer was ronduit droevig). Lekker lang uitslapen, de hele dag niks doen (op tv kijken na), in de avond een hamburger eten om vervolgens na Ajax te hebben zien winnen, met een heerlijk gevoel gaan slapen. Zondag heb ik een “sightseeing” gekregen door Halmstad, dit was georganiseerd door de studentenvereniging, helaas was het weer vandaag weer niet bijster goed, de dooi heeft inmiddels ingezet en het regent. Ondanks dat was het gezellig en ken ik de weg in het centrum weer iets beter. ’s Avonds heb ik met het thuisfront geskypet en ben ik niet heel laat gaan slapen, want morgen gaan we met 9 man naar Malmö.

Het is half 9 en de wekker gaat vroeg op de maandagochtend, eerst ff het weer checken. Helaas laat dat ons vandaag wederom in de steek, het lijkt nog wel erger te zijn dan gisteren. Toch verzamelen we ons op de afgesproken plek en vertrekken we met 2 auto’s richting Malmö. Het zicht is hooguit 200 meter op de snelweg, dat zegt misschien genoeg voor jullie om in te kunnen beelden wat voor soort weer het is. Malmö zelf zag er hierdoor ook was minder aantrekkelijk uit, toch heb ik een leuke dag gehad. Bij aankomst zijn we na het nuttigen van een bakje koffie gaan shoppen. Om toch een beetje in de positieve stemming te blijven qua weer, besloot ik om samen met Kay (andere Nederlandse jongen) een goedkope zonnebril te kopen, je weet immers maar nooit hier in Zweden. Na de lunch hebben we een stadswandeling gedaan waarbij we eigenlijk bijna alle hoogtepunten van Malmö vluchtig hebben gezien. De kerk en het moderne gedeelte van de stad waren de twee mooiste plekken. Helaas heb ik door het weer alleen maar foto’s van de kerk. Na een leuke groepsfoto en nog een koffie te hebben gedronken begonnen we aan onze helse terugtocht, met nog slechtere omstandigheden dan vanochtend. Maar, al met al was het zeer zeker een geslaagd dagje en heb ik een goede reden om nog een keer terug te gaan naar deze stad, dan wel met goed weer haha.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!!

  • 27 Januari 2016 - 22:13

    Opa:

    Leuke uiteenzetting van je reisverslag ik heb het met plezier gelezen.
    en dat is voor herhaling vatbaar.
    Groeten vanaf 6D1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 9138

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 05 Juni 2016

Minor Halmstad

Landen bezocht: