Dag 1: De reis en eerste kennismaking met Zweden - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Niels Boelaars - WaarBenJij.nu Dag 1: De reis en eerste kennismaking met Zweden - Reisverslag uit Halmstad, Zweden van Niels Boelaars - WaarBenJij.nu

Dag 1: De reis en eerste kennismaking met Zweden

Door: Niels Boelaars

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Januari 2016 | Zweden, Halmstad

Hallo allemaal,

De dag begon vroeg vandaag, na weinig geslapen te hebben (ondanks de hoeveelheid alcohol van gisterenavond ^^) waren we om half 7 op het vliegveld. Na snel een bakje koffie en een croissantje genuttigd te hebben was het tijd voor afscheid, dit was toch wel even slikken, maar ja ook dat hoort er bij.

Uiteindelijk zit ik net in de trein vanuit Kopenhagen naar Halmstad, althans hopelijk heb ik de goede trein gepakt, maar daar kom ik snel genoeg achter. De vlucht is goed gegaan, met een vertraging van een half uur ben ik vertrokken vanuit Düsseldorf. De vlucht duurde maar even en een bakje koffie en een broodje werden geserveerd. Of het lag aan de kwaliteit van het broodje, of aan mijn eigen spanning, ik kreeg dat ding niet weg. Waarschijnlijk kwam het door beide, ik zat best wel met een dubbel gevoel in het vliegtuig. Enerzijds met heel veel zin in het avontuur in Zweden, anderzijds de tegenzin van iedereen in Nederland achter moeten laten. Maar het zijn maar zes maandjes, de tegenzin verdween dan ook snel toen Denemarken in zicht kwam, Denemarken dat gehuld was onder een laag verse sneeuw, vanuit het vliegtuig zag dit er fenomenaal uit.

De trein rijdt ondertussen van station naar station steeds verder richting mijn eindbestemming, Halmstad. De sneeuwlaag wordt ook steeds dikker, wat een prachtig gezicht is, stipt kwart voor 1 kom ik aan. Voor mij is dat nog twee uurtje, twee uur waarin ik voorspel dat ik honger ga krijgen, maar dat is m’n eigen schuld haha. Als je uit het raam kijkt ziet het er net uit of je door het Nederlandse boerenlandschap rijdt, enig verschil naast de sneeuw is de trein. Die rijdt hier wel op tijd en in nog geen uur tijd ben ik al twee keer op m’n kaartje gecontroleerd. Bij aankomst werd ik opgewacht door een Zweedse dame van de studentenvereniging, die ontzettend blij keek (dus niet), zelf d’r uiterlijk kon dat niet compenseren.

Eenmaal op de plek van bestemming bleek de kamer zeer ruim, maar viel de inrichting wat tegen. Het was op z’n zachts gezegd zeer sober, in totaliteit staat er 1 stapelbed, 2 kleine bureaus (te klein om met m’n lange benen onder te komen haha), 1 kastje en nog 1 klerenkast. Maar niet getreurd, want ik heb allemaal versiersels meegenomen/gekregen van leuke dingen en mensjes. Uiteindelijk ziet mijn kamer voor het komende half jaar er dan ook leuk uit, ik zou zeggen, oordeel zelf!

Nadat ik snel m’n spullen in de kamer heb gedropt ga ik volledige met muts, sjaal en handschoenen bepakt de stad verkennen met nog een paar andere Nederlanders. Dat ik mezelf flink heb ingepakt is ook wel nodig, het is koud, het sneeuwt hard en om 4 uur is het al donker. Toch komt bij mij het echte wintersport gevoel naar boven. We hebben met z’n drieën flink wat kilometers gelopen, eerst op zoek naar een lunchtentje, toen naar een winkel waar we een router konden kopen en als laatste nog naar twee supermarkten om de nodige eerste levensbehoeftes in te slaan.

De avond ben ik doorgekomen samen met wat Nederlanders, een biertje erbij en voor ik het wist was het 1 uur, en dus bedtijd, het was een enerverende dag, maar ik ben wel heel blij dat ik hier zit.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!!

  • 18 Januari 2016 - 09:40

    Olivier Verstappen:

    Niels,

    Zorg ook voor wat foto's. Ben benieuwd naar de kamer! Succes.

  • 18 Januari 2016 - 10:49

    @ns:

    He Niels met veel plezier je verslag gelezen .
    Succes

  • 18 Januari 2016 - 12:56

    Marielle:

    Hoi Niels,

    Wat een leuk verslag. Wil hier de komende tijd nog vaker van genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 9149

Voorgaande reizen:

16 Januari 2016 - 05 Juni 2016

Minor Halmstad

Landen bezocht: